Copii

Petrecerea timpului cu copilul – exemplu de exerciţiu creativ

Învăţăm, în timp, ce îi place şi ce nu îi place copilului, ce îi dă şi ce nu îi dă siguranţă, ce pasiuni are şi ce sacrificii ar face pentru ele. Dar copilul, la rândul lui, ne cunoaşte şi pe noi la fel de bine?

Stabilirea unor reguli şi a unor limite în relaţia cu copilul este esenţială pentru dezvoltarea unei conexiuni sănătoase. În ecuaţia legăturii cu cei mici, fiecare are nevoie, la un moment dat, de timpul lui – şi părintele, şi copilul. Este vorba, pe de o parte, de punerea în practică a sentimentului de independenţă şi, pe de altă parte, de construirea acestui sentiment.

După o ieşire, fie ea şi de o oră, cu un prieten sau o prietenă, ori după o plimbare fără ţintă, fie ea cât de scurtă, tot procesul acesta de parenting, timpul destinat creşterii şi îngrijirii copilului devine mai puţin apăsător, bateriile sunt încărcate, iar starea de oboseală (de cele mai multe ori psihică) depăşită.

Este important atât timpul nostru, trăit separat, cât şi (sau mai ales) timpul nostru petrecut împreună cu copilul. Devenim părinţi cu fiecare zi ce trece, cu fiecare eşec ori succes, cu fiecare încercare a noastră de a fi mai înţelegători. Suntem cei care îi hrănim pe cei mici, cei care le oferă un adăpost, siguranţă şi confort, dar, aşa cum ştim aproape totul despre copiii noştri, şi ei ar trebui să ne vadă mai mult decât sursa lor de hrană şi confort.

Exerciţiu creativ de pus în practică împreună cu copilul:

  • Enumeraţi cinci lucruri care vă plac şi puneţi-le pe o listă, numerotându-le cu 1, 2, 3, 4. 5 – de exemplu (pentru că tot e primăvară): copacii înfloriţi, rulada cu mere, canarii, plantele verzi şi bicicletele.
  • Cum aţi putea împărtăşi aceste 5 lucruri împreună cu copilul? Exemplu: coloraţi împreună copaci înfloriţi; coaceţi o ruladă cu mere; vizitaţi un pet shop pentru a vedea live canarii; mergeţi împreună la o florărie şi cumpăraţi o plantă verde pe care să o desenaţi, apoi, acasă; faceţi o bicicletă în miniatură din plastilină sau obiecte reciclabile.
  • Reluaţi exerciţiul cu cinci lucruri care îi plac copilului. S-ar putea să rămâneţi surprinşi privind alegerile lui!

Exerciţiul este inspirat de o idee din cartea „Cum să cultivi creativitatea copiilor. Exerciţii pentru stimularea inventivităţii şi exprimării de sine“, scrisă de Julia Cameron în colaborare cu Emma Lively, tradusă în limba română de Ioana Aneci şi apărută la Ed. Polirom, 2013 (pp. 28-29).

Foto: www.freepik.com