Un studiu recent evidenţiază faptul că adulţii şi copiii prezintă diferenţe în ceea ce priveşte mesagerul cerebral cunoscut drept GABA, responsabil de stabilizarea informaţiilor nou învăţate. Studiul a fost publicat în revista de specialitate Current Biology şi preluat pe pagina de noutăţi din domeniul cercetării şi al ştiinţei, sciencedaily.com.
„Cercetarea noastră arată că elevii din şcoala primară pot învăţa mai multe noţiuni într-o anumită perioadă de timp comparativ cu adulţii, fapt ce face ca procesul învăţării să fie mai eficient la copii“ – a declarat Takeo Watanabe, de la Universitatea Brown.
Descoperirile cercetătorilor pleacă de la modul în care GABA reacţionează pe durata exerciţiilor vizuale (din cadrul învăţării vizuale) – la copii, s-a înregistrat o creştere rapidă, creştere ce continuă şi după terminarea exerciţiului, iar la adulţi, rămâne constant. Creierul copiilor răspunde la exerciţiul vizual într-un mod care le permite să stabilizeze mai rapid şi mai eficient noile elemente învăţate.
Învăţarea vizuală presupune o activitate de instruire ce implică folosirea imaginilor; în studiul de faţă s-au utilizat tehnici comportamentale şi tehnici de neuroimagistică de ultimă generaţie. Creşterea nivelului GABA s-a înregistrat în cortexul vizual al copiilor, zonă ce procesează informaţiile de natură vizuală. „Copiii sunt, cel puțin în anumite domenii, cum ar fi învățarea vizuală, superiori privind abilităţile lor comparativ cu adulţii“, concluzionează Takeo Watanabe, profesor universitar şi cercetător, ale cărui cercetări au ca subiect învăţarea perceptivă şi rolurile atenţiei şi ale semnalelor de fixare a cunoştinţelor în procesul învăţării.
Citeşte şi: Studii noi: efectul jocurilor video asupra creierului în curs de dezvoltare
Sursă: traducere şi adaptare a articolului „Children learn more quickly than adults“ – www.sciencedaily.com
Foto: www.freepik.com