Sarcină

Exerciţiile fizice practicate în timpul sarcinii

Exerciţii fizice în timpul sarcinii

Exerciţiile fizice practicate în mod regulat au efecte benefice asupra sănătăţii fizice şi mentale.

Sportul efectuat într-un ritm susţinut are consecinţe pozitive asupra sănătăţii, fie că urmează sau nu să avem un copil. În contextul unei sarcini, atunci când există restricţii sau condiţii speciale, programul de mişcare şi tipurile de mişcare sunt adaptate în funcţie de situaţie (sau, dimpotrivă, anulate, în cazul în care se recomandă repaus la pat).

De la prevenirea accidentelor vasculare cerebrale şi a bolilor de inimă, până la menţinerea unui corp suplu şi a unei stări generale de bine, efectele sportului sunt susţinute în numeroase studii. Cercetătorii de la Universitatea din Virginia spun, de exemplu, că exercițiile fizice efectuate în timpul sarcinii ar putea ajuta la reducerea riscului de diabet și alte boli metabolice, în viața adultă, la copil. Iar practicarea regulată a acestora previn transmiterea bolilor metabolice de la un părinte obez (mamă sau tată) la copil.

Când sarcina are un risc înalt, activităţile care presupun eforturi sunt evitate, după cum se subînţelege. Însă, atunci când nu există riscuri, chiar dacă viitoarea mamă nu a fost activă înainte de sarcină, poate practica un sport uşor, recomandat de un specialist. Beneficiile sunt nenumărate: dispoziţie mai bună, condiţie fizică mai bună, control al greutăţii mai bun. Important este ca, înainte de a lua decizia practicării unui sport în sarcină, să discutaţi cu medicul privind tipul de exerciţii.

Pe aceeaşi temă: