Sarcină

Însărcinată, vara: sugestii pentru picioarele umflate

În timpul sarcinii, picioarele sunt supuse unei presiuni mai mari şi, în acelaşi timp, tulburărilor hormonale. Prin urmare, se pot umfla creând un disconfort fizic.

Temperaturile ridicate din timpul verii, căldura extremă, creează o presiune în plus asupra picioarelor. Accentuării circulaţiei sangvine şi creşterii nivelului de lichide din organism i se adaugă, aşadar, un nou factor.

Pentru început, încearcă să-ţi faci o obişnuinţă din a ţine picioarele ridicate/ suspendate pe o pernă/ pătură rulată în timpul somnului. Acest lucru permite sângelui să curgă mai ușor către plămâni unde este apoi re-oxigenat. Apoi, în timpul zilei, rezervă-ţi un timp al tău în care să stai întinsă preţ de jumătate de oră.

Lipsa exerciţiilor fizice şi sedentarismul sunt principalii inamici ai picioarelor. Chiar dacă sarcina nu este cel mai bun moment pentru a ne iniţia în diverse sporturi, nimic nu ne împiedică să mergem, să ne plimbăm, să înotăm, să practicăm sporturi uşoare, adaptate trimestrului în care ne aflăm şi recomandate de medic.

Încălţările comode, care să nu strângă piciorul şi să agreseze talpa sunt o altă sugestie. Dacă e nevoie, încercaţi o pereche de încălţări cu jumătate de număr mai mare (în cazul în care vă simţiţi mai bine într-o încălţăminte mai lejeră).

Se mai recomandă, de asemenea, duşurile scoţiene: alternanţa de jeturi de apă caldă-rece pentru zona picioarelor. Venele trec de la dilatare la contracţie lăsând o senzaţie de uşurare. De evitat, însă, băile fierbinţi, sauna, contactul cu produse fierbinţi (ceara).

O senzaţie răcoritoare şi de alinare o oferă şi gelurile relaxante, destinate acestui disconfort. Căutaţi produse care să fie îmbogăţite cu ingrediente naturale şi să ajute la îmbunătățirea micro-circulației, la înlăturarea eficientă a durerii şi la diminuarea senzației de picioare umflate.

Există, de asemenea, câteva sfaturi pentru a preveni umflarea picioarelor. De exemplu, păstrarea unei posturi bune este esențială: în picioare, încercați să nu vă arcuiți spatele (să nu staţi cocoşată) şi, în timpul somnului/ odihnei/ pauzei de lucru, ridicați picioarele pe o pernă.  Dacă lucrăm la birou, luăm pauze regulate pentru a ne „întinde“ picioarele.

Foto: www.freepik.com