Sarcină

Sugestii pentru a ne simți mai odihnite, în sarcină

La începutul sarcinii, unele femei se confruntă cu o stare de oboseală persistentă și senzația că, oricât s-ar odihni, nevoia de somn le însoțește mereu.

Starea aceasta dispare, însă, în cele mai multe cazuri, odată cu avansarea sarcinii, dar poate reapărea spre final, atunci când fătul ia în greutate din ce în ce mai mult, pregătindu-se să vină pe lume.

Nu mai putem dormi bine pentru că nu ne găsim poziția, avem senzația că nu respirăm suficient de bine sau simțim nevoia să mergem des la baie.

Ce se poate face pentru a ne simți mai odihnite, cum am putea ajuta organismul? Dacă răspunsul ar consta doar în adoptarea unei diete sănătoase, întrebările s-ar încheia aici. E vorba de mult mai mult. O alimentație sănătoasă face echipă bună și cu un stil de viață echilibrat, exerciții fizice regulate, adaptate trimestrului de sarcină.

Cât mâncăm în sarcină? Ne facem toate poftele pentru binele copilului? În ultima perioadă de sarcină, kilogramele sunt ușor de asimilat (în subconștient poate exista și gândul că mănânc mai mult și tot ce vreau pentru că oricum se apropie termenul), așadar, atenție la cât mâncăm. În mod ideal, un nutriționist ne-ar putea stabili o schemă de alimentație conform nevoilor nutriționale din această perioadă.

Când ne vine somnul, avem tendința să amânăm momentul odihnei, să mai rezolvăm/ terminăm lucruri pe care le-am început. O soluție mai potrivită (și cu efect mai odihnitor) ar fi să ne ascultăm corpul și să-i dăm ceea ce ne cere la momentul potrivit (desigur, și în cazul în care contextul ne permite). Iar dacă nu putem să tragem un pui de somn, să luăm cel puțin o pauză.

Cum ne odihnim când avem copii mai mici, care vor joacă și atenție? O variantă ar fi să profităm de orele lor de somn și să ne odihnim și noi în același timp sau să încercăm să le explicăm nevoia noastră de a ne odihni în momentul respectiv. Dacă avem în jur oameni care să ne ajute în acest sens, să stea cu copiii, cu atât mai bine.

Sunt stări şi etape prin care trece organismul de-a lungul celor nouă luni, pe care nu le putem lua decât ca atare, reevaluându-ne stilul de viaţă, regimul alimentar, obiceiurile care ne ajută (sau, dimpotrivă, nu ne ajută).

Atenţie la poziţia capului în timpul somnului! Când este înclinat sau semiridicat, respiraţia este mai bună (poziţia este bună şi dacă apar arsurile gastroesofagiene).

Citește și:
Să-i spunem partenerului ceea ce simțim! S-ar putea să ne fie mult mai bine după…
Îngrijirea prenatală – recomandări
Hormonii şi sarcina: ce rol au şi cum ne influenţează starea
Sarcina și viața sexuală
Durerile de sâni în sarcină şi alte transformări ale sânilor

Foto: www.freepik.com